10 secrete uimitoare despre fructe si legume

Print Friendly, PDF & Email
Incepand cu luna mai, ne putem bucura de savoarea fructelor si a legumelor de la noi. Iata ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu in urmatoarele trei luni!
cirese si visine 1. Ciresele si visinele combat durerile

Visinele si ciresele amare reduc durerea mai bine decat aspirina, de aceea pot fi folosite ca "medicament" in afectiuni ca atrtita, guta, dureri musculare sau dureri de spate. Se pare ca au efect antiinflamator si analgezic, ajutand muschii sa se relaxeze.

Sfat: Visinele ajuta la slabit. 300 g de visine pe zi ajuta la reducerea grasimii de pe burta.
Info: Ciresele galbene au un efect diuretic puternic si ajuta la eliminarea toxinelor. Cele negre au efect antioxidant puternic, fiind eficiente impotriva bolilor degenerative, a afectiunilor cardiace si a celor vasculare.

caise si piersici 2. Caise si piersici, pentru o digestie mai buna
Bogate in fibre, piersicile si caisele ajuta digestia si previn constipatia, fiind foarte usor asimilate de organism. Fructele sunt cunoscute si pentru efectele benefice asupra pielii. Astfel, sucul de piersici inchide porii, iar vitaminele si mineralele din acest fruct hranesc tenul.

Sfat: Daca le consumi uscate, alege-le pe cele de culoare maronie.
Info: Datorita fosforului pe care-l contin, caisele protejeaza memoria.

rosii 3. Rosiile protejeaza impotriva cancerului
Pe langa vitamine si minerale, rosiile contin licopina, pigmentul care le da culoarea rosie. Acesta are un efect antioxidant mai puternic decat vitamina C, protejand organismul de cancer, de bolile cardiovasculare, de imbatranire, de tulburarile de metabolism si de intoxicatii.

Sfat: Consumul de rosii nu este recomandat daca ai gastrita.
Info: In caz de reumatism, se recomanda cura cu suc de rosii, pentru efectele antiinflamatoare puternice pe care le are.

radacinoase 4. Radacinoasele, cocteil de energie
Morcovii sunt cea mai bogata sursa de provitamina A, cunoscuta pentru ca imbunatateste vederea nocturna. Telina, bogata in potasiu si in sodiu, stimuleaza producerea urinei si ajuta organismul sa elimine excesul de lichide. Studiile au aratat eficienta sfeclei in lupta impotriva cancerului de colon. Ea protejeaza si impotriva bolilor de inima, scazand colesterolul, si ajuta la reducerea inflamatiilor.

Sfat: Trebuie gatita cat mai putin. Prin fierbere isi pierde proprietatile anticancerigene.
Info: Daca mananci prea multi morcovi, legume bogate in caroten, pielea ta poate capata o culoare galben-portocalie.

5. Capsunile te pastreaza tanara
Frumoasa lor culoare este data de antioxidantii pe care ii contin. Aceste substante intarzie imbatranirea celulelor, iar fenolii lupta impotriva inflamatiilor, protejeaza inima si te apara de cancer. De altfel, s-a demonstrat ca persoanele care mananca regulat capsuni prezinta un risc de trei ori mai mic de a face cancer.

Sfat: Ca sa te bucuri de toate calitatile lor, consuma-le proaspete si spala-le doar inainte de a le manca.
Info: Daca ai probleme cu rinichii sau cu vezica biliara, nu este bine sa tii o cura cu capsuni.

Afine 6. Afinele cresc imunitatea
Un tip de tanin care se gaseste doar in coacaze si afine protejeaza impotriva infectiilor vezicii biliare si impotriva virusului herpetic. O dieta bogata in afine imbunatateste capacitatea de invatare, protejeaza creierul si reduce frecventa afectiunilor legate de imbatranire. Afinele sunt o sursa excelenta de vitamina C, de magneziu si de fibre si au foarte putine calorii.Coacazele, pe de alta parte, au cel mai ridicat continut de fenoli dintre fructe si de cinci ori mai multi antioxidanti decat broccoli. Ele previn aparitia infectiilor urinare si formarea pietrelor la rinichi.

Sfat: Nu tine afinele la temperatura camerei mai mult de o zi, pentru ca se strica.

pepene rosu 7. Pepenele are efect antiinflamator
Putine calorii si multa energie, asa pot fi caracterizati savurosii pepeni. Alaturi de ananas, de capsuni si kiwi, pepenele verde si cel galben se afla in topul fructelor bogate in substante minerale si in vitamine. Pe langa faptul ca sunt racoritori, reduc inflamatiile si scad tensiunea arteriala.

Sfat: Alege pepenii bine copti. Acestia au o cantitate mai mare de antioxidanti.
Info: O felie de pepene galben iti asigura necesarul zilnic de vitamina A.

ardeiul 8. Ardeiul, sursa de vitamine
Ardeiul rosu este o sursa excelenta de vitamine B6, C si A. Cel verde este o buna sursa de fibre, folati si de vitamina K. Ardeiul rosu contine fitonutrienti, licopen si luteina. Luteina ofera protectie impotriva degenerescentei maculare, principala cauza de orbire la persoanele in varsta.

Info: Fiind bogat in vitamina B6 si in acid folic, ardeiul este recomandat celor cu ateroscleroza sau care sufera de boli de inima cauzate de diabet.

broccoli 9. Cruciferele, bune in detoxifiere
Broccoli este recomandat in curele de detoxifiere pentru ca grabeste procesul prin care organismul elimina reziduurile. De asemenea, protejeaza stomacul de infectia cu Helicobacter pylori, bacteria care provoaca ulcer. Sucul de varza este si el eficient in tratarea ulcerului, in timp ce varza rosie protejeaza impotriva Alzheimer. Conopida are importante beneficii asupra sistemului cardiovascular, deoarece scade colesterolul din sange.

Info: Pentru ca ajuta la detoxifiere, broccoli mareste capacitatea de functionare a ficatului, infrumusetand aspectul pielii. Iar datorita continutului mare de calciu, broccoli intareste oasele.
Sfat: Ca sa te bucuri de proprietatile lor, prepara-le la aburi sau consuma-le crude.

dovlecei 10. Castravetele si dovleceii ard caloriile
Daca vrei sa scazi in greutate, include aceste legume in meniul tau zilnic, deoarece contin numerosi nutrienti, dar au foarte putine calorii. Mai mult, continutul ridicat de fibre regleaza digestia. Castravetele contine si foarte multa apa, de aceea confera pielii o hidratare naturala.

Sfat: Mastile cu castravete curata tenul si inlatura cearcanele.
Info: Legumele previn retinerea apei in organism.

Scrie si tu o vorbulita


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>